40 dagen tot Pasen

Elke week gaan we verder met ons project 'Geloof in het leven'. De grote poster in de kerk laat zien waar wij mee bezig zijn.

We zijn over de helft in de 40-dagentijd! Een bijzonder moment. De kleur verandert van donkerpaars in roze. We komen steeds dichterbij het wit van Pasen.
Dominee Pieter laat aan de kinderen en de gemeente een zakje met manna zien. Zijn dat genoeg stukjes manna zijn voor iedereen? We gaan het aan het einde van de dienst zien, want dan mogen de kinderen trakteren!
We lezen in de kinderkerk het verhaal over de 5 broden en 2 vissen.
De kinderen tekenen waar ze dankbaar voor zijn: voor eten, voor vrienden, dat we een bed hebben, dat God er is, enz.
In de kerk plakken we het 4e posterdeel op de projectplaat: over de 5 broden en 2 vissen.
Als de dienst voorbij is delen de kinderen bij de uitgang manna uit aan alle gemeenteleden. Er is genoeg voor iedereen!