CONCERT 17 DECEMBER IN DE GROTE KERK CONCERT 17 DECEMBER IN DE GROTE KERK

Op zondag 17 december wordt de zondagmiddagserie in de Grote Kerk van Almelo voortgezet met een optreden van Apeldoorns Vocaal Ensemble i.s.m. de Koorschool Arnhem. Op het programma staat A Festival of Lessons and Carols. In deze uitvoering worden negen bijbellezingen rond het kerstverhaal afgewisseld met bewerkingen van kerstliederen uit de engelse koortraditie. Een carol is een volkslied van de straat, dat in de kerk van Engeland inmiddels een grote plaats heeft verworven. Grote componisten hebben er prachtige bewerkingen bij geschreven. En inmiddels is het Festival of Lessons and Carols vanuit het Kings College uit Cambridge, uitgezonden op Britse TV, niet meer weg te denken. De kinderen van de Koorschool en de volwassenen van het Vocaal Ensemble zullen afzonderlijk en gezamenlijk uitvoering geven aan het programma waarin ook samenzang door aanwezigen is opgenomen. Dirigent van beide ensembles is Thea Endedijk Griffioen. Lector is Pieter Endedijk. Gijs van Schoonhoven tekent voor de orgelbegeleiding. Het concert begint om 15.30 uur. De toegang is vrij.

Koorschool Arnhem

Apeldoorns Vocaal Ensemble